Lakierowanie SPOT
Naprawy
SPOT
W przypadku niewielkich uszkodzeń lakieru (otarć, głębokich rys, odprysków) stosujemy lakierowanie miejscowe (lakierowanie SPOT).
Wykonanie naprawy tą metodą w porównaniu z metodą tradycyjną jest o wiele korzystniejsze dla klientów zarówno pod względem finansowym, jak i czasu, na jaki będzie musiał pozostawić swój pojazd serwisie. Tutaj czas naprawy liczy się w godzinach, a nie w dniach.
Dzięki tej metodzie miejsce lakierowania ograniczone jest do minimum i przeważnie niewiele odbiega od powierzchni samego uszkodzenia.
Kolejną ważną zaletą metody jest fakt, że w przypadku zastosowania metody SPOT nie lakierujemy całych elementów, co jest niezwykle ważne przy odsprzedaży samochodu. Przy wykonaniu naprawy tą metodą nieważny jest wiek ani stan lakieru, a dzięki nowoczesnej technologii jesteśmy w stanie związać ze sobą starą powłokę lakierniczą z nową. Naprawy metodą lakierowania SPOT niekiedy nie można jednak przeprowadzić na każdym elemencie.
Typowymi elementami karoserii, na których przeprowadza się lakierowanie metodą SPOT są: zderzaki, błotniki, drzwi, lusterka, klamki, listwy, ranty, atrapy. Aby uniknąć wielu problemów i dla zaoszczędzenia czasu lakierowanie metodą SPOT przeprowadza się bez demontażu elementów.
Kolejnym problemem, który eliminujemy stosując metodę SPOT jest brak różnic w kolorach sąsiednich elementów. Problem ten jest bardzo częsty przy lakierowaniu sąsiadujących elementów metodą tradycyjną.
Perfekcyjnie dobrany lakier w połączeniu z metodą SPOT daje nam pewność, że miejsce naprawy pozostanie niezauważone. Odpada zatem konieczność cieniowania sąsiednich elementów, co wpływa na czas wykonania naprawy, jak i znacznie zmniejsza jej koszt.